پینه دستان

پینه دستان


 به نقل از ایلناچکیده: کارگرانی که به درمانگاه‌ها یا بیمارستان‌های تامین اجتماعی مراجعه می‌کنند، برای مدت طولانی در نوبت قرار می‌گیرند بنابراین مراجعه بیمه شدگان سایر صندوق‌های بیمه‌ای به این مراکز درمانی توجیه عقلانی ندارد.

سخنگوی کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران ایران به نمایندگان مجلس و مقامات دولت یازدهم توصیه کرد از ادغام صندوق تامین اجتماعی در سازمان بیمه سلامت خودداری کنند زیرا واکنش شدید کارگران را به همراه خواهد داشت.

«هادی ابوی» در این باره به ایلنا گفت: امکانات فعلی سازمان تامین اجتماعی جوابگوی بیمه شدگان این سازمان نیست، بنابراین استفادهٔ بیمه شدگان سایر صندوق‌های بیمه‌ای از این امکانات، عقلانی به نظر نمی‌رسد.

وی در تشریح بیشتر این موضوع، افزود: کارگرانی که به درمانگاه‌ها یا بیمارستان‌های تامین اجتماعی مراجعه می‌کنند، برای مدت طولانی در نوبت قرار می‌گیرند بنابراین مراجعه بیمه شدگان سایر صندوق‌های بیمه‌ای به این مراکز درمانی توجیه عقلانی ندارد.

این فعال صنفی در ادامه بیان کرد: وظیفه هیات امناء و هیات مدیره سازمان تامین اجتماعی جلوگیری از دست اندازی به اموال کارگران است اما زمانی که این افراد دولتی باشند، طرح چنین بحث‌هایی طبیعی خواهد بود.

ابوی با اشاره به بدهی دولت‌های سر کار آمده از پیش از انقلاب ۵۷ در خصوص پرداخت سرانه درمان به کارگران، تاکید کرد: جامعه کارگری به دلیل ناتوانی دولت در سرمایه گذاری برای ارتقای خدمات درمانی ارائه شده به مردم، از صندوق تامین اجتماعی حمایت و هر ماه معادل ۳۰ درصد حقوقشان را به این صندوق بیمه گر واریز کرده‌اند.

وی با اشاره به وعده «علی ربیعی»، وزیر کار مبنی بر بازگشت اعتبار به دفترچه‌های بیمه تامین اجتماعی، تصریح کرد: دفترچه تامین اجتماعی خود «برند» است و دولت حق دست اندازی به اموال کارگرانی که طی سالیان متمادی به این صندوق بیمه گر پول واریز کرده‌اند را ندارد.

سخنگوی کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران ایران در پایان اظهار داشت: اموال سازمان تامین اجتماعی نه بیت المال بلکه مختص کارگران است و سوء استفاده از آن تحت پوشش سازمان بیمه سلامت نظر قانونی، اخلاقی و شرعی صحیح نیست.

پایان پیام

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





نویسنده: احسان سهرابی ׀ تاریخ: چهار شنبه 28 / 11 / 1392برچسب:, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

CopyRight| 2009 , www.pinehdast.ir.LoxBlog.Com , All Rights Reserved
Powered By LoxBlog.Com | Template By:
NazTarin.Com